Dual Fuel Engines

Μηχανές διπλού καυσίμου

Η χρήση του φυσικού αερίου χρησιμοποιείται για την κίνηση των πλοίων από την προηγούμενη δεκαετία στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Η καινοτομία, όμως, είναι η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο και για τους άλλους τύπους πλοίων. Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου, οι σύγχρονοι κανονισμοί αλλά και η απαίτηση για μικρότερες εκπομπές οδήγησε στην ανάπτυξη νέων μηχανών. Τα πλοία διπλού καυσίμου είναι τα νέα γενιάς πλοία που θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον. Για το λόγο αυτό, πρέπει οι μηχανές να λειτουργούν και με φυσικό αέριο σε όλους τους τύπους των πλοίων.

Για παράδειγμα, η MAN B&W έχει αναπτύξει μηχανή η οποία μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο πετρέλαιο ή συνδυασμό πετρελαίου και φυσικού αέριο. Η λειτουργία με χρήση διπλού καυσίμου απαιτεί την έγχυση αερίου καυσίμου καθώς και την έγχυση πιλοτικού πετρελαίου στο χώρο καύσης. Μέχρι το 15% του φορτίου της μηχανής απαιτείται πετρέλαιο ενώ εν συνεχεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί φυσικό αέριο με ένα πολύ μικρό ποσοστό πετρελαίου 5% και αυτό εξαρτάται από τις τιμές των δύο καυσίμων.

Στη μηχανή ΜΕ-GI οι σωλήνες παροχής φυσικού αερίου είναι διπλών τοιχωμάτων για να αποτρέψει τη διαρροή των αερίων στο χώρο του μηχανοστασίου. Υπάρχει αισθητήρας διαρροής αερίου και διακόπτει αμέσως την παροχή αερίου όταν συμβεί διαρροή, εναλλάσσει το καύσιμο σε πετρέλαιο και γεμίζει τα εξωτερικά τοιχώματα με αδρανές αέριο.

Το φυσικό αέριο είναι το μοναδικό μελλοντικό βιώσιμο καύσιμο παγκοσμίως. Η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα την εκπομπή σημαντικά μικρότερης ποσότητας οξείδιων του άνθρακα και του αζώτου, ενώ η σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα του σε θείο το καθιστά ιδανικό για την χρήση στις περιοχές ECA όπου το επιτρεπόμενο ποσοστό σε SO2 μειώνεται στο 0.1% το 2015.