Oil Water Separator

bilge water separators

Σκοπός του Oil water separator ή O.W.S. που στα ελληνικά αποδίδεται ως δαχωριστήρας νερού ελαίου, είναι να καθαρίσει το νερό που απορρίπτεται στην θάλασσα από έλαια και βρωμιές.

 

Ο Oil water separator, είναι ένας διαχωριστήρας βαρύτητας. Αυτός εκμεταλλεύεται τις διαφορές στην πυκνότητα και στην επιφανειακή τάση που παρουσιάζει το νερό με το λάδι. Το λάδι αφαιρείται από το νερό των σεντινών από μία διαδικασία δύο σταδίων. Το νερό με το λάδι αντλείται στον πρώτο θάλαμο (στο pre-separation) όπου εκεί συγκρατείται το λάδι.

Ο διαχωρισμός, δηλαδή η αφαίρεση των μικρών και λεπτών σταγονίδιων λαδιού, πραγματοποιείται στο υψηλής απόδοσης συγκεντρωτήρα (High Efficiency Coalescer). Το υλικό του συγκεντρωτήρα δεν απορροφά το νερό και το λάδι. Εντούτοις, το λάδι ελκύεται από την ελαιοφιλική επιφάνεια του, που σχηματίζει μικρά σταγονίδα μέχρι αυτά να μεγαλώσουν και να αρχίσουν να επιπλέουν στο νερό. Ο συγκεντρωτήρας έχει σφουγγαροειδής μορφή ανοικτών πόρων έτσι, επιτυγχάνεται μεγάλη επιφάνεια. Επίσης κατά την διέλευση του νερού από αυτόν δεν παρατηρείται σημαντική μείωση της πίεσης.

Ο συγκεντρωτήρας δεν επηρεάζεται από τα περιεχόμενα που βρίσκονται στο νερό των σεντινών. Η ακαθαρσία στα νερά των σεντινών δεν τον καταστρέφουν. Ακόμα και σε μεγάλες ποσότητες βρωμιάς, η αντικατάσταση του δεν είναι απαραίτητη.

Μετά από τον διαχωρισμό στον υψηλής απόδοσης συγκεντρωτήρα (HEC) το νερό με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε λάδι διέρχεται στον δεύτερο θάλαμο HycaSep housing (200). Τα σταγονίδια λαδιού με τις λεπτότερες διαμέτρους διαχωρίζονται στα στοιχεία HycaSep (245). Το επεξεργασμένο νερό στο επιστόμιο σεντινών θαλάσσης (ovbd) και η περιεκτικότητα σε λάδι μετριέται από ένα σύστημα συναγερμού των 15 ppm.

Το λάδι που έχει διαχωριστεί αποβάλλεται στην δεξαμενή καταλοίπων.

 

Διαδικασία λειτουργίας

1) Ανοίξτε το επιστόμιο θάλασσας overboard. Άνοιξε τα άλλα επιστόμια του συστήματος.

Το επιστόμιο κατάθλιψης στην θάλασσα (overboard) πρέπει να είναι πάντα κλειδωμένο και τα κλειδιά να τα έχει ο πρώτος Μηχανικός.

2) Ανοίξτε το επιστόμιο της σεντίνας που πρόκειται να καθαριστεί και να απορριφθεί το νερό.

3) Άνοιγμα αέρα, αν οι βαλβίδες ελέγχου λειτουργούν με αέρα.

4) Ανοίξτε την παροχή ρεύματος του πίνακα ελέγχου.

5) Συμπληρώστε με γλυκό ή θαλασσινό νερό τον διαχωριστήρα και την μονάδα φίλτρων μέχρι το νερό να βγεί από τα εξαεριστικά

6) Ξεκινήστε την αντλία τροφοδοσίας OWS.

7) Παρατηρήστε την τιμή ppm και ελέγξτε την στάθμη της σεντίνας (bilge tank) και την δεξαμενή ιλύος OWS (sludge tank).

8) Ένα επιστόμιο δείγματος είναι εγκαταστημένο πριν το overboard της θάλασσας και ένα 3-way valve (βαλβίδα 3 δρόμων). Κάντε έναν έλεγχο στο νερό εκροής.

9) Ελέγχετε από την πλευρά του πλοίου τα νερά που απορρίπτονται στη θάλασσα.

10) Μετά τη λειτουργία, απενεργοποιήστε τον πίνακα και κλειδώστε το overboard. Τα κλειδά παραδίδονται στον πρώτο μηχανικό.

11) Ο πρώτος μηχανικός πρέπει να συμπληρώσει Oil Record Book (ORB) με την υπογραφή του αξιωματικού που το χειρίστηκε και του πλοιάρχου.

 

 

Βλέπετε επίσης:

https://www.marineinsight.com/tech/proceduresmaintenance/how-to-operate-an-oily-water-separator-ows-on-ship

https://dvz-services.de/

https://www.bv-industries.com/products/ows/

https://www.simplexturbulo.com/marine/other/bilge-water-separators/

https://www.brighthubengineering.com/marine-engines-machinery/31676-shipboard-oily-water-separators-how-do-they-work/

https://www.machineryspaces.com/oily-water-separator.html

 

Θέμα: Oil Water Separator

Δεν βρέθηκαν σχόλια.

Νέο σχόλιο